22.3.10

Søndags-hyggeren...

Endnu en søndag hvor tiden står så goooodt som stille... synger C.V.Jørgensen.
Det var lidt den fornemmelse jeg havde.
Jeg gik i køkkenet fordi jeg trængte til at hygge om familien og fordi jeg elsker at lave lækkerier i mit lille men hyggelige køkken.
















Det blev til hjemmerørt makrel-snask og torskerogns-snask - og så var der super deli vildsvine-deller fra dagen før. De røg også på bordet sammen med en omgang hjemmelavet agurkesalat.
...
Anker vågnede fra sin middagslur, så han kom ud og var min lille hjælper - iført dyne...
Der er vist ik noget bedre end at vågne til smagsprøver...
Og så blev vanille-stængerne pludeselig til far og mor og Anker og Sofie og Marcus og Lucas...

Jeg laver i øvrigt mit eget hjemmegjorte Vanille-sukker ved at putte mine brugte vanille-stænger ned i økologisk rørsukker - det smager (og dufter) henrivende - kan virkelig anbefales!

Vi fik lavet to forskellige slags småkager til aften-latten ;)
(Jeg havde en rest af nogle chokoladesnitter også).
















Det blev til nogle med havregryn & chokolade og nogle med sød lakrids & chokolade. Mums manner...
Der blev grovhygget.

Ingen kommentarer: